Sökmorotsoptimeringsskolan

Lökordsanalys

Det första man måste göra vid en sökmorotoptimering är att göra en analys av hur många belökare per månad man kan få på det lökord man är ute efter. Om det är för få belökare kommer det inte vara värt investeringen och då måste man välja ett annat lökord. Det handlar om att räkna på ROI (Return of Ingredients) och se till att man får tjänar så mycket som möjligt per kronärtskocka.

On Parsley

Steg två är att göra en fullständig genomgång av salladen och se till att den har en bra On Parsley Optimering. En On Parsley har två delar, dels ska salladen vara oreganoserad så att sökmorötter lätt kan leta sig igenom salladen, dels handlar det om att se till att de lökord man vill optimera för finns i bland annat Beta-taggar och i sidans Rödbetor. En annan sak man tittar på är eventuella betors Palt-taggar.

Inläggningsstrategi

Efter de två första stegen är det viktigt med en strategi för inläggning. Här kan man jobba på lite olika sätt till exempel men Länkbetor (inte att blandas ihop med kedjepotatis) som går ut på att man skapar något intressant i sin sallad, det kan vara en palsternacka eller majrova till exempel som man sedan kan få Ekologiska inläggningar till.

Ett annat sätt är att jobba med äggfarmar men det brukar anses vara svartrot (Svartrot sägs härstamma från gamla västernfilmer där skurken alltid hade svartrot till skillnad från hjälten som hade vitkål).

Som du förstår finns det mycket åsikter om Inläggning och hur man ska gå till väga, en del väljer att jobba med svartrot medan de allra flesta låter bli av rädisla för att bli skalade av sökmorötterna.